Loading...
2025-17
MS
logoAnkara Demir
-
logoK.Maraş İstiklal
3
2025-17
MS
logoMardin 1969 Spor
2
logoG.Gebze Spor
2
2025-17
14:00
logoArnavutköy Bld.
5
logoAdanaspor
-
2025-17
14:00
logoYeni Mersin İY
3
logoIsparta 32 Spor
5
2025-17
MS
logoErbaaspor
-
logoElazığspor
4
2025-17
14:00
logoİskenderunspor
2
logoAdana 01 FK
2
2025-17
15:00
logoBeykoz A.Ş.
-
logoBatman Petrolspor
-
2025-17
15:00
logoBucaspor 1928
1
logoAltınordu
-
2025-17
15:00
logoF. Karagümrük
-
logoİstanbulspor
-
2025-17
20:30
logoTrabzonspor
-
logoAlanyaspor
-
2025-17
18:00
logoÇ. Rizespor
-
logoGaziantep FK
-
  1. Haberler
  2. Gündem
  3. Arabanın vites kolu meğer bu yüzden sıkışıyor

Arabanın vites kolu meğer bu yüzden sıkışıyor

featured

Vites kolu problemlerinin başında düşük seviyedeki ya da kirlenmiş şanzıman yağı geliyor. Zamanla özelliğini kaybeden yağ, yeterli yağlama sağlayamıyor ve bu durum aşırı ısınmaya yol açabiliyor. Otomatik şanzımanlarda bu sıvı yalnızca parçaları yağlamakla kalmıyor, aynı zamanda vites geçişi için gerekli hidrolik basıncı da oluşturuyor. Yağın azalması ya da yanmış, koyu renkli bir hale gelmesi vites geçişlerini zorlaştırabiliyor ve kolun sıkışmasına neden olabiliyor.

TIKALI FİLTRE VE MEKANİK AŞINMALAR

Şanzıman filtresinin kirlenmesi, yağın sistem içinde sağlıklı dolaşmasını engelleyerek vites kolunda sertlik yaratabiliyor. Bunun yanı sıra vites kolu mekanizmasının içine giren kir ve yabancı maddeler de hareketi kısıtlayabiliyor. Aşınmış ya da kopmuş vites seçici kabloları ise vites kolundan şanzımana kuvvet iletimini engelleyerek vites değişimini imkansız hale getirebiliyor.

ELEKTRİKSEL ARIZALAR DA ETKİLİ OLABİLİR

Bazı durumlarda sorun mekanik değil, elektriksel kaynaklı olabiliyor. Özellikle otomatik şanzımanlı araçlarda vites kilidi solenoidi arızası ya da fren lambası anahtarındaki bir sorun, vites kolunun “Park” konumundan çıkmasını engelleyebiliyor. Bu tür arızalar genellikle vites kolunun tamamen kilitlenmesiyle kendini gösteriyor.

MANUEL ŞANZIMANLARDA DEBRİYAJ FAKTÖRÜ

Manuel araçlarda ise aşınmış bir debriyaj diski vites geçişlerini zorlaştırabiliyor. Debriyajın tam ayırmaması, vites kolunun sertleşmesine ve geçişlerin zorlaşmasına yol açabiliyor. Bu durum özellikle yüksek kilometreli araçlarda daha sık görülüyor.

VİTES KOLU HAREKET ETMİYORSA NE YAPILMALI?

Otomatik şanzımanlı araçlarda, park mekanizması üzerindeki yükü azaltmak için aracı hafifçe ileri geri hareket ettirmek bazen sorunu geçici olarak çözebiliyor. Ayrıca birçok modelde vites kolunun yanında gizli bir acil durum bırakma düğmesi bulunuyor. Fren pedalına basılı tutulurken bu düğmenin kullanılması, vites kolunun geçici olarak serbest kalmasını sağlayabiliyor.

İLK KONTROL EDİLMESİ GEREKENLER

Uzmanlar, sürücülerin öncelikle şanzıman yağı seviyesini ve yağın rengini kontrol etmesini öneriyor. Seviye düşükse üreticinin önerdiği uygun yağın eklenmesi, koyu renkli veya yanık kokulu yağ varsa filtreyle birlikte değişim yapılması gerekiyor. Ayrıca aracın alt kısmında yağ sızıntısı olup olmadığı da kontrol edilmeli. Basit temizlik ve yağlama işlemleri bazı durumlarda sorunu çözse de, sorun devam ediyorsa detaylı kontrol için yetkili bir servise başvurulması gerektiği vurgulanıyor.

Arabanın vites kolu meğer bu yüzden sıkışıyor
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bizi Takip Edin